Take your idi-hat off. Please.

Efter att ha ätit på tok för lite i nästan två dagar har jag lyckats med två vinster idag (HA!).
Svårt att erkänna att en betydelsefull vän och inspirationskälla också är en trigger... Jag tycker att det är triggade att prata om mat också så ja... det blidde väl lite för mycket bara :(
 
Morgonsamtal mellan Reflektionen/Jag och Mej:
- Nänänä! En skiva skinka är för lite om du bara ska ha en macka. Ta två!
- Men hallå! Har du ingen självdiciplin eller???
- Käften! Två sa jag.
- Lysna int...
- T V Å.
 
Booyah!!
Och efter mycket tjafs så äter jag ordentlig lunch.
- Kommer du ihåg känslan av att allt är vackert? Du kommer inte dit igen om du inte mår bra.
Fast jag är lite besviken på mej själv... Min favoritglass står i frysen och jag lyckas inte äta av den...
Har bestämt mej för att flytta till min far ett tag i alla fall, ingen stor grej egentligen, bor för det mesta lite här och lite där. Men när jag är där är det lixom lite semester från allt som heter ätstörning, oftast vegetarisk mat och lättare beslut när det gäller att småäta, det finns nämligen knappt någonting att småäta på där, antingen te, frukt, cashewnötter eller typ... fil med linfrön (yummy). Alltså känner man sig (*jag mej) nyttig oavsett.
Det enda är väl den där äckliga mättnadskännslan... Då är det ju tur att badrummet angränsar till typ alla rum, annars skulle jag väl bli tandläkarrädd, jäkla magsyra...
 
/ Cornelia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0