Knådad

Idag fick jag medicinsk massage. Verkligen någonting jag rekommenderar! Jag är med familjen (i alla fall halva) i Skåne hos några släktingar, det var alltså min pappas sysslings frus svägerska som är utbildad massör, massageterapeut och kinesiolog (hoppas jag fick allt rätt nu) som behandlade mej. Det är i sammanhang som dessa man tar till adjektiv som 'häftigt' eller 'coolt', sjukt kunnig var hon! Hon jobbade med nervkanaler (kopplingar till hjärnan) och kunde öppna och stänga muskler, inte så att jag inte alls kunde röra mej men så att jag blev svag. Jag fick (eh ja, köpte) också en hel hög med vitaminer, mineraler och zink (dom gör att man bland annat tar upp näring bättre och blir piggare!). Att jag älskar salt berodde tydligen på mineralbrist, skönt att höra, då är inte mitt blodtryck fördömt ändå!

Hon gav mej ett råd som jag lär behöva (antagligen likaså för många potentiella läsare): Låt dej inte smittas av inåtvända människor, många sådana som alltid går klädda i svart och drunknar i depression.

Ta det verkligen inte personligt om du är en av dem. Jag ligger lite på gränsområdet själv och kommer antagligen ha svårt att följa rådet, jag tror ju inte på att det blir bättre (men litar på det) och det är ju mycket lättare att grotta in sig.

(och som ett litet förtydligande, det handlar alltså inte om att man inte ska umgås med dessa människorna utan bara att man inte ska följa deras exempel)

Keep it up alltså! Busenkelt!

/ Cornelia


Kommentarer
Postat av: bella - en deprimerad tonåring

fin blogg! besök gärna min där jag som psykisk sjuk tonåring skriver av mig. bamsekram

Svar: Tack så hemskt mycket! Det ska jag göra :) /Cornelia, en stor kram till dej
dropsintheocean.blogg.se

2013-08-09 @ 16:59:17
URL: http://tankarhitodit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0