Ett stycke dålig kompis

Det måste vara det värsta jag någonsin gjort. Jag fattar fortfarande inte. Det är så jävla hemskt!
 
Min kompis ringde imorse. Jag var sjukt stressad just då, grät nästan, det var väldigt mycket människor omkring mej och jag klarade inte av att de flesta som gick förbi mej gick väldigt nära (ovanpå den vanliga ångesten) och mamma var lite småsur på mej. Småsaker...
 
När min kompis ringde skulle jag precis gå in i bilen och knäppa på en sele på min hund så jag behövde båda händerna, jag sa det till henne och hon skulle ringa upp senare. Jag hade verkligen inte lust att prata med henne då, jag orkade inte helt enkelt. Ville stänga av allt socialt ett tag. Så jag stängde av min telefon. När jag satte på den igen för ett tag sedan hade jag två missade samtal från henne. Jag ringde upp. Hon började med att säga "jag har någonting som jag måste berätta".
 
Hennes häst hade brutit benet, benpipan hade stuckit ut. Den hade blivit avlivad. Hon behövde prata om det. Jag fanns inte där när hon behövde mej.
 
Den där hästen var underbar. Hon hade haft den i åtta år tror jag. Den hade så rolig personlighet och dom passade perfekt ihop, det är ingenting jag bara säger nu utan det var verkligen så.
 
Hon hade haft två hästar ett tag, den nyare är en superfin häst som kommer tävla skyhöga klasser om den blir riden ordentligt, den är inriden av någon duktig inridare som jag inte vet vad den heter (för jag har inte koll på sådant). Trots det fortsatte hennes första häst att vara nummer ett. Jag vet inte om det går att förstå det här om man inte är hästmänniska...
 
Fan. Jag är så besviken på mej själv nu.
 
/ Cornelia

Kommentarer
Postat av: Randig

Åh! :(

(Jag är hästmänniska förresten.)

2013-07-20 @ 17:57:09
URL: http://www.thiswillnotdo.bloggplatsen.se
Postat av: Randig

Ps. Jag tror inte att du är en dålig kompis.
Ibland orkar man ju bara inte prata
och du hade ju kunnat veta!
Jag fick ett telefonsamtal en gång av en vän.
Jag orkade inte prata och sa till henne att jag skulle ringa upp senare.
När jag ringde upp några timmar senare
visade sig att hon ringde för att hon behövde mitt stöd. Hennes älskade hund skulle avlivas
och hon behövde någon att prata med,
medan det hände.
När jag ringde var det redan försent
och hunden hade fått sin spruta.
Fan, vad jag ångrara det!
Men jag kunde ju inte heller ha vetat.
Så jag fattar vad du går igenom! Ps.

2013-07-21 @ 20:58:18
URL: http://www.thiswillnotdo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0