Artonde i sjunde

Ja, jag vet att inlägget kommer lite sent eftersom att det här hände i torsdags, men whatever... Bättre sent än aldrig!

Var på SCÄ för att göra en uppföljning iallafall. Alltså, vikt, puls, temperatur i fingrarna och blodtryck. Och uppföljning av planen.
I undersökningsrummet gick det... Halvbra. Blodtrycket är lite lågt, men fingrarna var varma och pulsen 72, helt okej! (SCORE!) Pulsen var väl inte helt säker, eftersom jag var nervös inför vägningen (och då ökar den) (plus att läkaren är så jävla snygg (fast det sa jag förstås inte)) men vi kunde stryka det från listan på mina mål! Sen vikten... Trots att jag ätit 6 gånger per dag, stora mål, var det bara +0,15 kg. Jag ville bara falla ihop och dö. FAN. FANFANFAN. Så då fick planen ändras.

Nya planen innebär ännu ett mellis. Och inte bara en frukt eller nåt sånt, utan riktigt SCÄ-mellis. Dessutom sa han att när vi är i Paris och går mer måste jag kompensera det! Så 5 mellis utöver 3 vanliga måltider gäller då!! Det är ju löjligt mycket!! Fick ett sammanbrott när vi diskuterade detta och började skratta, kände mig så värdelös, som en robot som bara sover, äter och andas.

Jag är fortfarande oändligt nervös inför Paris. Av nån anledning hade jag fått för mig att jag skulle slippa äta enligt planer där, nu i efterhand fattar jag att de aldrig skulle kunna låta mig. Jag försöker verkligen att slappna av och inte tänka på det, men det är svårt. Har man inte slappnat av på ett halvår är det nästan omöjligt att göra det nu, sådär pangbom.

Lärde mig iallafall att andas i en kvadrat, det hjälper endel. Pappa säger åt mig att ta dagen som den kommer, så det är väl min plan tills vidare.

/Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0