Nattuggla

Det är andra gången det händer nu att jag verkligen inte kan sova. Jag har inte ens någon ångest som går att skylla det på för ögonblicket. Där emot har jag varit väldigt förvirrad senaste tiden, väldigt förvirrad. Jag har bestämt mej för att jag inte tänker berätta för folk i gymnasiet om varken ärr, självskada eller ångest vilket jag i våras aldrig skulle gått med på. Men jag är så jävla trött på att prata hela tiden.
 
De paralella universumen från imorgon skriker mej i ansiktet. Det är lite intressant. Men det vill jag inte förklara. Just nu ångrar jag allt jag någonsin sagt... fast nä.. så illa är det inte.
 
I två dagar känndes allt rätt. Jag hade målet klart för mej. Var besatt av att lyckas. Sedan började kriget.
 
Denna natt har jag kanske hittat vad som kan ersätta kriget. Ett nytt mål. Som inte är livshotande. Var får jag allt ifrån? Jo, youtube! Jag har hittat två fantastiska kanaler (för alla nördar): minutephysics och AsapSCIENCE.
 
I natt hittade jag en video om någonting som jag faktiskt hört talas om tidigare; klardrömmar (lucid dreaming). Jag tänkte lära mej det :) anledningen till att det antagligen är bra för mej är att det är någonting man kan koncentrera sig på under dagen också och det utan att det är krävande. Rena drömmen! (ha ha ha)
 
Nu blir det drömdagbok och räkna fingrar :D
 
En annan intressant sak jag fått reda på är (rätta mej om jag har fel) att Buddha under sin tid som asket hade både ätstörningar och självskadebeteende. Jag hade ju hört tidigare om att han bara åt ett riskorn om dagen under en period men jag tänkte inte på det som en ätstörning. Hans liv kretsade kring att straffa sig själv och att uppleva smärta i flera år. När han väl kom ur det fann han inre ro.
 
Det kanske inte låter så fantastiskt för er som läser (?) men jag är typ en blandning mellan buddhist och hindu, fast en hindu kan vara en buddhist? Religion förvirrar mej (säger hon som är född till katolik, konfirmerad protestant och hindu i skallen). Poängen var att det är en stor grej för mej att jag kan känna samhörighet med Buddha :)
 
 
 / Cornelia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0